Amit a kéttömegű lendítőkerékről tudni érdemes

A modern motorok már egészen kis fordulatszámokon is járathatók. A trend az egyre nagyobb nyomatékok irányába mutat. Ezzel viszont nőnek a zajforrások, és csökken a természetes csillapítás. A dugattyús motor elve a maga periodikus munkaütemeivel forgó lengéseket kelt a hajtásláncban, ez pedig a sebességváltó zörgésének és a karosszéria rezonanciájának kellemetlen következményeivel jár. A kényelemhez szokott autóvezetők ma már nem fogadják el az ilyen zajokat. Fontosabb hát mint valaha, hogy a tengelykapcsoló ne csak a szétválasztást és az összekapcsolást végezze el, hanem a motor rezgéseit is hatékonyan elszigetelje. Fizikailag ez könnyen megoldható: Meg kell növelni a sebességváltó tömegtehetetlenségi nyomatékát anélkül, hogy nagyobb legyen a kapcsolandó tömeg. Ezáltal csillapodnak a motor forgó lengései, és elérhető a kívánt komfort. Mellesleg még a sebességváltó terhelése is csökken.

Ha többet szeretne megtudni a kéttömegű lendkerék működéséről kattintson ide!